Bu Blogda Ara
1 Mart 2011 Salı
2011 Ocak/Şubat Gençlik Pazarı Eğilim Anketi Sonuçları
Biliyorsunuz yaklaşık 3 haftadır site üzerinden küçük bir eğilim anketi yapıyordum. Anketimiz sonuçlandı. Yaklaşık olarak 86 kişi anketi doldurmuş. Anketi dolduranların yaş ortalaması 23,36 olup, %59'u kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların %63ü Lisans, %22si Yüksek Lisans, % 9 'u Ön lisans olarak eğitim düzeylerini belirtmişlerdir.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde elinize geçen gelirdeki/harçlıktaki değişme durumu nedir?" sorusunun cevabına %54'ü Azalış olarak cevaplamış.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde gelirinizin en büyük kısmını nereye harcadınız?" sorusuna cevap olarak %22'si Yeme - İçme, %22'si Eğitim-Kariyer, %9'u Etkinlikler ( Konser, eğlence, parti ...), %9'u Barınma (Ev - yurt kiralama...), % 4'ü Spor , %4'ü Moda , %4'ü Otomotiv, %4'ü Güzellik ve Bakım, %4'ü Ev İşleri ( Tadilat, tamirat...) olarak cevapladılar.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde aklınızda kalan marka hangisi?" sorusuna aldığımız cevaplara baktığımızda % 17'i Vodafone, % 14 Biscolata, %12 Turkcell, % 9 H&M, % 4 Karsan olarak cevaplar aldık.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde kendinize yakın bulduğunuz marka hangisi?" sorusuna cevap olarak % 15 H&M, % 10 Turkcell, % 9 Vodafone, %5 Zara gibi cevaplar aldık.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde aklınızda kalan reklam hangisi?" sorusuna %26 Biscolata, %22 Sigarayla Savaş Derneği, % 12 Vodafone, % 7 Turkcell, % 4 Toyota cevaplarını aldık.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde hangi markanın gençlere süper fırsatlar sunduğunu düşünüyorsunuz?" sorusuna cevap olarak %27'si Turkcell, %22'si Vodafone, %13 Avea, %4'ü Mc Donalds ve %4'ü Burger King olarak cevap verdiler.
"2011 Ocak - Şubat Ayı içerisinde hangi markanın gençler uzak durduğunu düşünüyorsunuz?" cevap olarak %18 Turkcell ve %18 Avea olarak cevaplar aldık. Geri kalan cevaplar tekil cevaplar olarak hafızalarda yerimizi aldı ; "Nikon, Loreal, Ferrari, Body Shop, Apple..."
"2011 Bahar Festivallerinde hangi markayı etkinliklerde daha çok yer almasını istersiniz?" sorusuna %36'sı alkol markalarının isimlerini yazmışlar. % 9 Mini Cooper olarak cevaplarken, %4 Doritos, %4 Eti, %4 Nescafe olarak cevaplanmıştır.
"2011 Yılından bir genç olarak beklentiniz nedir?" sorusuna %40' ı İş - Kariyer olarak cevaplandırırken, %18'i Para isterken sadece %9'luk bir kısım Huzur - Mutluluk gibi dileklerinin olduğunu belirtmişler.
"2011 yılını tek kelimeyle sizin için ne ifade ediyor?" sorusuna cevap olarak %27'si İş ve Kariyer, %18'i Umut - Fırsat, %18 'i hiçbir şey olarak cevaplandırdılar.
"2011 yılında Trend olacak dediğiniz marka / ürün nedir?" sorusuna cevap olarak %22'si iPad, %9'u Vodafone, %9'u H&M olarak cevapladı.
Anket tarafımdan Wikimarketing.org olarak düzenlenmiştir. Sadece genel eğilimi ölçme niteliğindedir. Sonuçları enteresan gibi görünse de alt metinler anlamlı olabilmektedir. Yazıyı kaynak gösterilmeden paylaşılmasından rahatsız olacağımı bilmenizi isterim :)
Anket sonuçları herhangi bir şeyi ispat etmeye yönelik değildir. Genel dağılıma uymayabilir!
Etiketler:
2011 Ocak/Şubat Gençlik Pazarı Eğilim Anketi Sonuçları,
gençlik pazarlaması,
youth marketing
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder