Bu Blogda Ara

1 Mart 2011 Salı

Blogspot'tan Wordpress'e Blog Aktarma (Resimli Anlatım)

Blogspot.com yine mahkemelerimizce engellendi. Bundan yıllar önce yine aynı şekilde blogspot kapatıldığında kendi bloguma erişememe durumum beni çok üzmüş, hemen apar topar Wordpress'e taşınma kararı almıştım. Başlarda hiç alışamadığım Wordpress'i şimdi daha çok seviyorum. Daha derli toplu ve düzenli, kontrolü kolay geliyor. Tercih meselesi. .. #blogumadokunma diyen arkadaşlara hak verdiğimin altını çiziyorum ama yine de blogunu WP'ye taşımak isteyenlere aşağıdaki resimli anlatımı paylaşıyorum;

Öncelikli olarak Blogspottaki admin panelinize giriş yapınız ve Ayarlar kısmına tıklayınız



Daha sonra karşınıza çıkacak panelde Dışa Aktar kısmını tıklayınız.



Bu işlemi aslında bir back-up alma işlemi olarak da düşünebilirsiniz. Blogunuzu yükle dedikten sonra bilgisayarınıza bir backup dosyası kayıt ediliyor olacak.

Sonrasında www.wordpress.com' a gidip kayıt yaptırıp, WP' ye ilk adımınızı atın :)


Girişinizi yaptıktan sonra admin panele doğru ilerleyiniz. Blogspota oranla ne kadar güzel bir panel sizi karşılıyor olacak :) Sol tarafa yaslı olan bu panelde alt tarafta, Ayarlar kısmında içe aktar tuşuna basınız



Burayı tıkladıktan sonra karşınıza gelen panelde Blogger kısmına tıklayınız


 



Sonrasında karşınıza çıkacak ekranda biraz alt tarafta daha önceden blogspotta bilgisayarınıza indirdiğiniz dosyayı yüklemeye başlayın. Blogspottaki tüm yorumlarınız, yazılarınız, bağlantılarınız Wordpress'e aktarılacaktır.



Ve artık WP'ye hoşgeldiniz..Bloglamaya başlayabilirsiniz :))


Yazıyı kaynak göstermeden lütfen kullanmayınız.


Küçük bir teşekkür yeterlidir :p


36 yorum:

  1. Çok teşekkürler açıklamalar için. Bunları yaptım ancak blogspottaki takipçilerim ne olacak? Blogspota tıklayan takipçilerimi wordpress adresime nasıl yönlendirebilirim, bu konuda yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Taner özçelik1 Mart 2011 21:53

    Merhabalar,

    Blogspot panelinde Ayarlar > Yayıncılık kısmından Etki Alanınızı yeni aldığınız adresi yazarsanız yönlendirme gerçekleşecektir.

    Aynı zamanda Ayarlar > Kayıt İçerik Takibi'ne de "Kayıt İçerik Takibi Yeniden Yönlendirme URL'si" ne yeni adresinizi yönlendirirseniz çözüme ulaşmış olursunuz.

    YanıtlaSil
  3. dediğiniz şekilde url yönlendirmiyor

    YanıtlaSil
  4. Taner özçelik1 Mart 2011 23:10

    Bir sıkıntı yaşamış olabilirsiniz tekrar denemenizde fayda olacaktır

    YanıtlaSil
  5. wordpresse aktardım. site içerik takibinde url yönlendir bölümünde yeni aldığım wordpress url sini ekledim. ama tıkladığımız zaman wordpresse yönlenmiyor. acaba bloggerın erişim kapatılmasından dolayı olabilirmi?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Taner özçelik1 Mart 2011 23:46

    Muhtemelle kuvvet bu sebepten olabilir. Benim bilgisayarımda farklı bir DNS tanımlı olduğu için site yönlendirme gerçekleşiyor.

    YanıtlaSil
  7. pardon acaba yönetim paneli nerden türkce yapılıyor

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler, ama ne yazık ki blogger daki bloğuma giremediğim için yonlendiremiyorum, neyseki tüm yazı ve görsellerim kayıtlıydı. WP de bugun adres aldım ama malum bir dava da bura da kapatılabilir :(

    WP nin simdilik font, renk, sağ sola eşit mesafede yazma vs gibi kısımları bile bilinmez durumda benim için. Belki zamanla kolaylaşir.

    YanıtlaSil
  9. Yaziniz biraz gec okumusum .
    Birsey sormak istiyorum . Bir yerde bir hata yaptim sanirim .
    Once WP 'den domain aldim . Sonra WP 'deki Tools 'dan import 'u sectim. Sonra da blogger 'i secip blogspot uzantili blogumu secip import ettim . Yani sizin yazdiginiz gibi blogspotta backup almadan yaptim bunu :( . Ancak resimlerimi import etmedi. resim 'leri nasil aktarmaliyim ? Sizin yazdiginiz sirayla yapsaydim resimleri ve videolari da aktarabilir miydim ? Hala sizin yaptiginiz sirayla aktarma sansim var mi acaba ?

    Tesekkurler .
    Hasene

    YanıtlaSil
  10. ilaç gibi geldi:)teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Taner özçelik2 Mart 2011 23:20

    DNS ayarlarınızı değiştirip, bu işlemi tekrarlayabilirsiniz. O zaman rahatlıkla halledebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Taner özçelik2 Mart 2011 23:22

    Ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. Taner özçelik2 Mart 2011 23:22

    Hata yapılacak birşey yok. Defalarca back- up (export) işlemini tekrarlayabilirsiniz. Resim-video gibi her türlü içeriği normal şartlarda aktarması lazım. Eğer bir sıkıntı olursa DNS ayarlarınızı değiştirip tekrar deneyin. Sıralama farketmez

    YanıtlaSil
  14. Cok tesekkur ederim cevap icin. Tekrar denedim ve oldu .
    Hasene

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Bilgiler çok faydalı ancak ben hem DNS ayarları değiştirilmiş hem de değiştirilmemiş 2 farklı bilgisayarda denedim, Araçlar >> İçe Aktar >> Blogger adımlarından sonra google hesabıma erişim için izin istiyor, izin veriyorum ancak sürekli olarak hesabınıza erişemedik yeniden deneyin gibi bir uyarı çıkıyor. Neden olabileceği hakkında bir fikriniz var mı? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Taner özçelik6 Mart 2011 19:28

    Google altapısından kaynaklı bir sıkıntıdan dolayı hata veriyor olabilir. Bunun dışındaki sorunlar hakkında maalesef bir fikrim bulunmamakta

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim. Kopyalama işlemini halletim. İzleyicileri yönlendiremedim ama problem değil. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. çoook teşekkür ederim. en sade dille anlatmışsınız. hemen yaptım. ama DNS ayrlarımı 4222 4223 yaptıgım halde butun blogları actıgım halde yonlendırme yapamadım kaydetmıyor. ama aktarma ıcın tekrar tesekkurler

    YanıtlaSil
  19. yazı için teşekkürler çok faydası oldu :)

    YanıtlaSil
  20. 3. adımda böyel bi r yazı çıktı ne demek b
    Ithalat Blogger
    Merhaba! Bu ithalatçı size mesaj ve yorum WordPress siteye Blogger hesabınıza ithal sağlar.

    Bu ithalatçı kullanmak için bir Google hesabı ve yükseltilmiş (Yeni oldu Beta) Blog blogspot.com ya da özel bir etki alanı (değil FTP) barındırılıyor olması gerekir.

    Yapmanız gereken ilk şey WordPress hesabınıza erişmek izin Blogger. Eğer yetki verdikten sonra buraya geri gönderilecektir.

    u?

    YanıtlaSil
  21. Bütün adımlar sorunsuz bir şekilde ilerledi ve blogger'a tıkladıktan sonra son adımda aşağıdaki garip pencere açıldı. Bir anlamı var mı?

    InstallationChangelogÅžimdi Kur

    Bilginize
    Sürüm: 0.3
    Yazar: wordpressdotorg
    Son Güncellenme: 213 gün önce
    Gerekli WordPress Sürümü: 3.0 ya da daha yüksek
    Uyumlu olduğu en yüksek sürüm: 3.0.5
    Ä°ndirilen: 71.055 kere
    WordPress.org Eklenti Sayfası »
    Eklenti Ana Sayfası »
    Ortalama Oy
    (14 oya dayanarak) Description
    Uyarı: Bu eklenti şu anki WordPress sürümünüz ile test edilmedi.

    Import posts, comments, and users from a Blogger blog.

    YanıtlaSil
  22. ama şuan blogger kapalı o yüzdn bloggerı açıp dışa aktara felan tıklayamıorm.. ama eski sitemi wp'ye taşmm gerk ne yapmalıım???

    YanıtlaSil
  23. peki taşıdığımız zaman temamız aynen duracak mı ve alan adımız nasıl bir geçişe tabi olacak yani yıllık 10 dolar veriyoruz wp de nasıl bir yenileme olur.

    YanıtlaSil
  24. işinize yaradıysa ne mutlu

    YanıtlaSil
  25. Genel ayarlar kısmından düzenleyebilirsiniz

    YanıtlaSil
  26. DNS ayarlarını zaman zaman değiştirmekte fayda var..kendi adıma kullanıyorum;

    209.85.229.99
    209.85.229.99

    YanıtlaSil
  27. birşey değil :)

    YanıtlaSil
  28. Bir anlamı muhakkak vardır ama birkaç deneme daha yaparsanız hatasız toparlamış olmanız lazım (bu tip bir hata ile karşılaşmadım daha önce)

    YanıtlaSil
  29. DNS ayarlarınızı
    209.85.229.99
    209.85.229.99 şeklinde yaparsanız taşıma işlemini gerçekleştirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  30. Hosting firmanızla konuşursanız otomatik olarak wordpress adresinize ücretsiz yönlendirme yapacaktır

    YanıtlaSil
  31. Taner Bey küçük bir teşekkür demişsiniz ya hayır size kocaman bir teşekkür ediyorum :) Blogspottan tamamen umudumu kestim, özel alan adı alıp rahatlarım sanmıştım ama daha da arapsaçına döndü. Sonunda wp e geçiş yaptım. Benim gibi bu işlerden çok anlamayanlar için yazınız çok ama çok faydalı, tekrar teşekkür eder, güzel günler dilerim...

    YanıtlaSil
  32. Size çok teşekkür ederim zor gibi görünen taşımayı yaptım

    YanıtlaSil
  33. selam cok faydali bi bilgi verdiğiniz. tesekkur öncelikle. peki bu mahkeme meselesinden blogspot adresine ulasimorum. DNS degistirmek derken onu nasil yapabilirim. tesekkur tekrar.

    YanıtlaSil
  34. güzel faydalı bir çalışma

    YanıtlaSil
  35. teşekkürler dostum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...