Bu Blogda Ara

22 Şubat 2011 Salı

Z Kuşağına Yönelik Pazarlama

Z Kuşağına Yönelik Pazarlama Önemli


Globalleşmenin Türkiye'deki şirket çalışanlarına katkısının irdelendiği oturumun konuşmacılarından biri Ülker İK Genel Müdürü Melih Özuyar'dı. Özuyar, panel sırasında özellikle globalleşme, yani dış etki ve Z Kuşağı kavramları üzerinde durdu.




"Ülker şirketler grubu ağırlıklı olarak FMCG sektöründe çalıştığı için pazarlamanın mevcut ve gelecekteki tüketicilerin demografik yapısına hitabet etmesi, bu nedenle şirketlerin mevcut pazarlama politikaları içerisine gelecek trendlerini yerleştirmesi gerekir" diyen Melih Özuyar, “Z kuşağı ki, şu anda 13–17 yaşlarında bulunan tüketim alışkanlıkları bir önceki kuşağa benzemeyen bir kuşaktır. Şu anda tüketim paterni içerisinde yerini bulmaya başlayan ve 5 yıllık bir süreç içerisinde iş sahibi olacaklarından harcama kararlarını kendisi verecek bir kuşaktır" diyen Melih Özuyar bu kuşağın temel özelliklerini şöyle özetliyor:

1. Benmerkezci düşüncede olmaları ve bunu uygulamaları

2. Markalara karşı aidiyet duygulan azalmış ve tüketim kararlarını daha hızlı ve du-aımsal olarak vermeleri

3.Teknolojiye olan aşın merakları diye özetlenebilir.

Melih Özuyar'a göre bu bağlamda özellikle FMCG sektöründe faaliyet gösteren firmaların teknoloji ağırlıklı ve görselliği yüksek pazarlamaya odaklanmaları gerekiyor.

Görselliği ön planda pazarlama
Özuyar, "Bununla birlikte özellikle hızlı tüketim maddesi satan firmaların sektördeki yüksek rekabet ve ürünlerin benzeşmesi nedeniyle pazarlama faaliyetlerinde hatırlanırlık düzeyini yüksek tutmalarını gerektiriyor. Bu nedenle alternatif dağıtım kanalları, internet üzerinden pazarlama gibi ve bunu destekleyen dağıtım kanalları - direk pazarlama gibi önem kazanacaktır. Mass marketing yerine kişisel pazarlamanın önem kazanacağına inanıyorum" diyor.

 

Kaynak: http://www.ulker.com.tr/haber_detay.aspx?contentid=730


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...