Bu Blogda Ara

10 Haziran 2010 Perşembe

9,99!

Resim temsilidir.


Geçtiğimiz günlerde birkaç arkadaşla sohbet ediyorduk. konu dönüp dolaşım marketlerin pazarlama stratejilerine geldi. 9,99lu rakamların aslında ne kadar stratejik olduğundan falan bahsettiler. Bana göre fazla pazarlamacı, fazla reklamcı mantığıydı bu. Açtım ağzımı yumdum gözümü iktisatçı mantığıyla 9,99'un olayını anlatmaya karar verdim.
Herşeyden önce 9,99lu fiyatlar haksız kazanç başka bir deyişle vergisiz kazançtır! Şöyle bir düşünün, örneğin bir marketten aldığınız 9,99tl fiyatındaki bir ürün için 10tl kasaya verdiğinizde sizlere geri olarak 1 kuruş geri veriyorlar mı ? HAYIR

Şimdi bunu mikro ölçekten çıkartıp makro boyuta taşıyalım. Büyük market zincirlerinde tüm Türkiye çapında 1.000.000 kuruşluk işlem yapıldığını hayal edelim. Kasalara fazla ödenen vergisiz 10.000tl 'den bahsediyorum. Yılda 3.650.000 TL eder... Vergisiz , temiz paradır. Neredeyse büyük market zincirlerinin faaliyet karlarının (vergi düştükten sonra) %5'ine denk gelmektedir. Rakam ciddidir!

Boşverin pazarlama ayağını, kılçıkız gelen paraya bakın...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...