Bu Blogda Ara

8 Haziran 2010 Salı

Bir Vending Hikayesi...

"Siz annenizin beşiğinde tıngır mıngır sallanırken.."

Bu blog ne de olsa official bir blog =) İstiyorum ki yapmak istediklerim, aklıma gelen fikir - fırsatların yanı sıra, zamanında gerçekleştirmek isteyipte, bir aşamaya kadar geldiğim ve sonrasında devamı gelmeyen projelerimi de aktarmak istiyorum. Herşey kısmet, ben denedim, olmadı ama yine de size bir cevabım var;

"Siz annenizin beşiğinde tıngır mıngır sallanırken.."

Hikaye aslında basit bir ihtiyaçtan çıkmıştı. Malumdur ki 2. öğretim olan bizler akşamları saat 18.00'de kapanan kantinden sonra, akşamları gece 22.00 derslerine kadar aç ve susuz yaşamaya okul tarafından yaşamaya mahkum edildiğimiz dönemlerdi.  İşte bu ihtiyacı ticari bir fikre çevirmek amacıyla öncelikle okuduğum fakülteye ( İİBF) vending ( otomat sistemleri) kurdurmaya karar verdim. Bununla ilgili olarak; tam tarih vermek gerekirse 29.04.2009 tarihinde Türkiye' deki büyük vending firmalarından satış ve pazarlama koordinatörü olan ****** Bey' le bir görüşme ayarladım.

Yaptığımız görüşme sonucunda üniversiteye deneme amaçlı 20tane sıcak içecek, 10 tane soğuk içecek otomatı , 5 tane yiyecek otomatı konulacaktı.  Anlaşma gereği kiraları ben ödeyecektim, sıcak otomatlardan gelecek gelirin %60'ını, soğuk otomatların %60 karını ben alacaktım.

Projede anlaşma sağladıktan sonra vending firması keşif amaçlı okula geldiğinde nasıl büyük bir pazara girdiklerini anlamışlardı. Şüphesiz bende öyle düşünüyordum.. Kantinde sıra beklemek istemeyen bizim fakültedekiler ile, kantine uzak olan Mimarlık, mühendislik bölümleri benim için iyi pazarlardı.

Okuldaki ilgililerle gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra, son ayak olan Milli Emlak' a iş kalmıştı. Okudaki kiralama işlemleri bilmeyenler için söylemek gerekirse Milli Emlak' tan geçiyordu. Oradaki irtibatı da kurduktan sonra herşey hazır gibiydi. Bu sefer yelkenlere rüzgar dolmuş gibi hissediyordum , yakın mıydım neydim?

Bu arada projeyi paylaştığım arkadaşlarım bu işin hayatta olmayacağı, bizim okulda tutmayacağı gibi şeylerle beni motive ediyorlardı! Öngörü ne de olsa...

Hikayenin sonu benim adıma maalesef mutlu bitmedi... Bir takım sıkıntılar ve sorunlar sebebiyle proje gerçekleşemedi. Tüm bu olaylardan yaklaşık  4-5 ay sonra okulun her yerine otomat kondu... Merak etmeyin anlaşma yaptığım Vending firması değildi..

Şuan okuldaki otomat makineleri kim ne derse desin iyi çalışıyor...  Ben becerememiş olsam da haklı çıkmanın gururu ve öngörümün somuta dönüşmüş olması bile bana büyük bir keyif veriyor...

Dediğim gibi "Siz annenizin beşiğinde tıngır mıngır sallanırken.."





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...