Bu Blogda Ara

8 Ağustos 2010 Pazar

Kendi Yarattığım İlk Yemek Olur Kendisi

Ben şimdilik olmayıpta çabalayanlardanım. Kaderimi değiştirmek için deneyenlerdenim. Hayata dair keskin dönüşlerim olduğumu yakın çevrem fazlasıyla bilir.  Diğer işten başka bir işe atlamakta üstüme yoktur. İşi öğrenmek, anlamak çoğu zaman yeterli gelmiştir, profesyonel olmak bana göre değildir...

Ama gönlümde bir iş var ki.. Daima güzel yemekler yapıp servis etmek istemişimdir. Kendi çapımda mutfakta iyiyimdir (sütlü tatlılarda çok iyiyimdir).  Bir ara okulu falan bırakıp Mutfak Sanatları Akademisi' nde profesyonel aşçı olmak için eğitim almayı kafaya koymuştum. Çok iyi yapabileceğimden şüphem bile yoktu ama alt alta beni engelleyen nedenleri yazdığımda " Bu bir gün çekip gideceğim buralardan, elimde bir valiz, arkamda bir sürü hatıra..." söylemim kadar havada kaldı.

Aynı üniversitede yollarımızın kesiştiği Özger Tanık ise diğer klasmanda hayatına devam edenlerden. Yıldız Teknik Üniversitesi' nde Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği okurken  aşçı olmaya karar verip , MSA' dan eğitim alıp, şimdi yeni bir hayat kurabilenlerden.

Az önce kendisi  "Kendi Yarattığım İlk Yemek Olur Kendisi" diye bir resim paylaştı. Enfes görünüyordu. Fazlasıyla gurur duydum ve bir iç geçirdim.  Keşke bende yapabilseydim dedim... Ama bana sözü vardı, restoran açınca yanına alacaktı beni :) inşallah unutmaz..

İşte yaptığı yemeğin tarifi;
Malzemeler
levrek derisi (büyük deniz levreği olursa sarmak daha kolay olur)
iç malzeme
körili iç pilav
yağda kızartılmış kalamar parçaları
yağda kızartılmış levrek parçaları
karides

iç malzeme bir kapta birleştirilir ve levrek derisinin içine konularak sarılır. sarılmış levrek derisi iz alana kadar ızgarada veya tavada pişirilir. tartar sos ile servis edilir

Süper bir aşçı olacağından şüphem bile yok :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...