Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2010 Pazar

Enerji Kimlik Belgesi , Enerji Danışmanlığı

BAYINDIRLIK ve İskan Bakanlığı, 1 Temmuz’da tarihinde yürürlüğe girmesi öngörülen binalara “enerji kimlik belgesi” düzenleme zorunluluğuna ilişkin uygulamayı erteledi.Buna göre uygulamanın 1 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe girmesi planlanıyor. 5 Aralık 2009’da yayımlanan Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği kapsamında, yönetmeliğine uygun yapılan binaların enerji tüketim sınıflarını ve karbondioksit (CO2) salım sınıflarını belirleyecek olan binalara “Enerji Kimlik Belgesi” verilmesi çalışmaları yürütüldü.



kaynak:  http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15176901.asp?gid=254


Yaklaşık  2 yıl önce MTV' de bir TV show izlemiştim. Farklı iş kollarını anlatıyordu. O gün de tesadüfi olarak enerji danışmanlığı yapan bir şirketin işlerini anlatıyordu. O gün bina enerji verimliliği ile ilgili bir proje gelmişti. Müşteri ( villada yaşıyordu) aylık 1000dolarlık elektrik faturasının düşürülmesine yönelik olarak her türlü çalışmanın yapılmasını istiyordu.  Analiz için eve giden şirket yetkilileri, ısı yalıtımından tutun da basıncına kadar birçok test yaptırdıktan sonra enerji verimliliği ile ilgili yapabileceklerini listelediler. Hatırladıklarım arasında prizleri değiştirmek, evdeki 100küsur tane ampulü değiştirmek , eve mantolama yapmak ve çatıya yalıtım yapmak vardı. Bütün işlemler bittikten sonra evdeki enerji kullanımını yaklaşık olarak % 60 olarak düşürmüşlerdi.  O zamanlar bu iş çok parlak gelmişti. Hala da çok parlak tabiki de =)


Günümüz Türkiye' sine baktığımızda enerji üretemeyen fakat fazlasıyla tüketen bir ülke konumundayız. Bir ülke enerji üretemiyorsa tasarruf yapmaktan başka çaresi yoktur diyen enerji bakanına fazlasıyla katılıyorum. Bu konuda bütün kamu kurumlarında düşük voltajlı ampül kullanımına geçilmesini de fazlasıyla yerinde buluyorum.


2 ya da 3 gün once NTV Yeşil Ekran' da enerji verimliliği üzerine yine bir konu konuşuluyordu.  2016 yılına kadar her evin enerji kimlik belgesi olması gerektiğinden ve bundan sonraki emlak alım satım ve değerleme gibi basit işlemlerde bile enerji kimlik belgesine ihtiyaç duyulacağınu vurguluyordu.


Bundan 8 ay once yaptığım araştırmalar sonucunda hayatımda keşke mühendis olaydım dediğim anlardan birini yaşadım. Enerji danışmanı eğitimi alabilmek için mühendis kokenli olmak gerekiyordu.  Elektrik mühendisi arkadaşıma bu projeden bahsettiğimde bu işe yonelmemizi soylediğimde her ne kadar ciddiye almasa da şimdiden ünlü kariyer sitelerinde enerji danışmanı arandığını rastladıkça çok mutlu oluyorum.


Her ne kadar enerji verimliliği konusu şimdilik sanayi alanında yaygın olsa da gün geldiğinde binalardaki enerji danışmanlığı da onem kazanacaktır. Ve herkes enerji danışmanı olmak isteyecektir.


Piyasada  şimdilik EPDK ' nın eğitim onayı verdiği belli kurumlar olsa da (sizler de google dan bulabilirsiniz)


http://www.vetenergy.com/  adresinden bu tarz eğitimler alabilirsiniz.


Kişisel fikrimdir, enerji danışmanlığı geleceğin mesleğidir ve üniversitelerde bolüm olarak açılmalıdır.  İş olarak bir girişimciye mükemmel fırsattır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...