Bu Blogda Ara

15 Temmuz 2010 Perşembe

Üniversite Diplomanın Avrupa' da Denkliği Var Mı?

Bu haberi es geçmeyelim;
Türkiye'de Avrupa Komisyonu Diploma Eki Etiketi'ne Sahip 11 Üniversite Bulunuyor

Türkiye'de, Yükseköğretim Kurumlarının Saygınlığını Artıran ve Avrupa Komisyonu Tarafından Verilen Diploma Eki Etiketi'ne Sahip Üniversite Sayısı 11'e Yükseldi. Avrupa Komisyonu Tarafından Bu Yıl Yapılan Değerlendirme Sonrasında Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi 'Akts Etiketi' Aldı.

Türkiye'de, yükseköğretim kurumlarının saygınlığını artıran ve Avrupa Komisyonu tarafından verilen Diploma Eki Etiketi'ne sahip üniversite sayısı 11'e yükseldi.

Avrupa Komisyonu tarafından bu yıl yapılan değerlendirme sonrasında Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi 'AKTS Etiketi' aldı. Anadolu Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir Yüksek Teknoloji Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ise 'Diploma Eki Etiketi' almaya hak kazanan üniversiteler oldu. Geçen yıl ise yine Avrupa Komisyonu tarafından, 2009-2013 yılları arasında geçerli olacak şekilde Bilkent Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü olmuştu.

'AKTS Etiketi' ve 'Diploma Eki Etiketi' Avrupa Komisyonu tarafından yükseköğretim kurumlarına verilen, yükseköğretim kurumlarının kalitesini ve saygınlığını artıran, kurumlara uluslararası güvenilirlik sağlayan bir belge olarak değerlendiriliyor. Bu sene "Diploma Eki Etiketi" alan dört üniversite ile birlikte, Türkiye'deki Diploma Eki Etiketi sahibi olan üniversite sayısı 11'e yükselmiş oldu.

Diploma Eki Etiketi; Yaygın kullanılan bir Avrupa dilinde doğru şekilde hazırlanmış Diploma Eki'ni lisans ve yüksek lisans mezunlarına otomatik ve ücretsiz verebilen yükseköğretim kurumlarına Avrupa Komisyonu tarafından veriliyor.

AKTS Etiketi'ni ise Avrupa Kredi Transfer Sistemi'ni bütün lisans ve yüksek lisans programlarında doğru bir şekilde uygulayan yükseköğretim kurumları alabiliyor. (Cihan Haber Ajansı)

kaynak: http://www.haberler.com/turkiye-de-avrupa-komisyonu-diploma-eki-etiketi-ne-2131332-haberi/

1 yorum:

  1. ben marmara üniversitesi teknik eğitim fakültesi öğrencisiyim bende sitenizi takip ediyorum başarılar diliyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...